Bu Blogda Ara

8 Kasım 2012 Perşembe

Hastane çantasında neler olmalı?

İlk doğumumda neredeyse iki koca bavul hastanede ihtiyaç duyabileceğim ıvır zıvır hazırlamıştım.Öylesine çoktu ki bir dolu şey hiç kullanılmadan geri geldi.Tabi bunda hastanenin de payı var.Günümüzde bebeğin ve annenin çoğu ihtiyacını karşılıyor çünkü.Gereksiz panik yapmış daha otuzuncu haftamda çantamı hazırlamış vede bagajda nereye gitsek bizimle gezmişti zavallı bavullarım:)Şimdi rahatım hatta öyle ki daha hazırlamadım bile çantamı.Biliyorum ki ihtiyacım olan herşey hastane tarafından karşılanacak.
Neyse ben neler koyacağım neler gerek yada az gerek?


  • En az iki kat pijama yada gecelik(ben tek gecede üç takım giydim tabi birazda gelenlere güzel görünmek için ama sürprizlerde olabilir batma durumları gibi)
  • Sabahlık varsa iyi olur yoksa kış doğumu olacağı için mutlaka bir adet hırka gerekli.
  • Çorap yada patik ayaklar yaz kış doğumdan sonra demir gibi oluyor
  • Terlik(hastanede de veriliyor)
  • Anne pedleri(hastanede veriliyor)
  • mutlaka makyaj malzemeleri tarak vede parfum(ne yani güzel görünmek hakkımız!)
  • lahusa taçlarını unutma
  • emzirme sutyeni,çokça çamaşır (ben kullan at çamaşırlardan almıştım tavsiye ederim)
  • termos(mutlaka koyun )
  • süt arttırıcı çaylar steel tea öneririm.mutlaka yanınıza alın
  • pompa(hastanede de var)
  • eve dönerken giymek için eşya (gerekziz geliyor bana çünkü normal kıyafetlerimiz olmayacak yine)
  • Bir havlu yada havlu peçete
  • meme uçları için krem .yara olmasın çok önemli
  • göğüs pedi(hastanede var)
  • diş macunu ve diş fırçası..unutmayalım sürekli gülümsüyoruz.
  • fotoğraf makinası yada kamera
  • bebek için üç takım eşya(hastanelerin çoğu veriyor ancak ben beğenmedim hemen çıkarmıştım)
  • bebek bezi(hastane veriyor )ve ıslak mendil(unibaby)
  • bebek ağız bezi
  • emzik biberon(ben emzik kullanmadım)
  • ayakları çok önemli üşümesin diye çorap patik
  • battaniye 
  • çıkarken sarmak için daha kalın bir battaniye
  • puset(araba koltuğu)
  • Mustela nemlendirici(tek önerebileceğim bu kesinlikle!!hastane veriyor bunu da )
Bunlar kesinlikle işinize yarayacaktır yüzde yüz.Fazlası zarardır diyemem boşuna taşımaktır.Ama benim kafam rahat olsun diyorsanız sayısını arttırabilir vede başka şeyler de ekleyebilirsiniz.

Allahım kolay doğumlar versin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder