Bu Blogda Ara

2 Şubat 2012 Perşembe

Uykusuz her gece...

Yine uykusuzum yine yorgun ve perişan görünüyorum ...malesef...Ben ne kadar enerjimden yoksunsam Bal kızım da bir okadar enerji patlaması yaşıyor.Uyanıkken eller ayaklar sürekli hareket halinde.. yaptıklarını yapmaya çalışsam eminim bir köşede sızar kalırım.Özel bir anlamı mı var acaba bu hareketlerin.eller kıvrılıyor bacaklar sürekli yukarı çıkıp iniyor.Valla yapsamda fena olmaz hani dağ gibi göbeğim erir belki.



Bebeklerin geneli böyle mi?gece geç vakitlerde uyuyoruz gündüz uykularımız beş on dakikalardan oluşan toplasan bır saat zaman diliminden oluşan kuş uykusu.Hayır tamam gündüz elimi kolumu bağlıyorsun ,gece geç yatıyorsun uyuduğunda hep mıkmık ağlıyorsun  da kızım annecik ne zaman dinlenecek?Aynalara küsme modundayım söyleyeyim.

Dengesiz beslenme dengesiz uyku düzensizliği beni dengesiz biri yaptı.Dün mesela kar yağıyor ben mama hazırlıyordum dışarı baktım ve ben ne kadar mutsuzum dedim.Mutsuzum evet ben.. şu evlerde yaşayan ne mutlu insanlar vardır diye düşündüm.Peki ya sonra ..Neden bu şekilde düşündüğümü düşündüm.Mutsuz olmam için hiçbir nedenim yoktu .Sanırım dengem kaymaya sinir sistemimde alarm vermeye başladı.

Uyku düzenimizi bir türlü oturtamadık.Doktorumuza kalsa besleyip atalım odasına sabaha kadar ağlasın çocuk.Yok nerde bende o yürek.O ağlar ben ağlarım kıyamam.Halbuki doğru mu yaptığım .Vicdanlı kıyamayan bir anne olmak bebeğin her dediğine evet demek ona uymak doğru mu?etik olarak değil..Hem vicdansız anne olurmu herkesin bebeği kıymetli ..ancak  bebeğine söz geçiren anneler daha rahat ve huzurlu bu dönemde.Ben yine kendi kendime ediyorum bunuda biliyorum bu daha kötü

Daha kötüsü siz uykusuzluktan geberirken bebeğinizin uykusunu almış bi şekilde enerji dolu size gülümsemesi anlatması ve oyun istemesidir.Oysa sizin gözleriniz açılmıyor aralanıyordur.Kepenkleri kaldırmak çok zordur ..tek istediğiniz şey uyumak hemde saatlerce günlerce uyumaktır her yani anne bunu ister.tam uyudu bende yatayım dediğiniz başınızı yastığa koyduğunuz anda bebeğiniz bunu hisseder ve sırf pisliğine uyanmasada ağlamaya başlar.İşte o anı tarif etmeye kelimeler yetmez içinizden bir dolu şey düşünerek ve en başa döndüğünüzü bilerek yataktan doğrulursunuz.her akşam yine yeni yeniden..



Şimdi gelelim doktorumuzun bize ısrarla söylediği ama bizim uygulayamadığımız bu yönteme.Yöntemi direk kopyalıyorum ki herkes doğru anlasın..Bunu yapabilen anneleri saygıyla selamlıyor ve gece nöbetlerime uykusuz her güne devam ediyorum..


Bebeğin anne-baba tarafından gördüğü ilgi ve alakayı, kendi kendine sağlamasının, uyku düzeninin oturmasına büyük ölçüde yarar sağladığını savunuyor. Dr. Ferber’e göre, bebeğin uyku öncesi belirli bir rutini olmalı. Örneğin aynı saatte yatırmak, aynı saatte uyumasını ve uyanmasını sağlamak gibi. Her gece aynı saatte yatağına koyun, kendi kendine oyalanırken yanında bulunmayın; ancak gözlem yapabilecek kadar yakın bir odada bulunun. Düzenli aralıklarla yanına gidin; kucağınıza almayın, sallamayın veya beslemeyin. Bunun yerine, sizin sesinizi duymasını sağlayın, varlığınızı hissettirin. Böylelikle yalnız olmadığını anlayacaktır. Dr. Ferber’e göre bebeği yatağına uyanıkken koymak, ona kendi kendine uyumayı öğretmesi açısından önemlidir. Dr. Ferber, bu yöntemin uygulanabilmesi için bebeğin 4 ila 6 aylık olması gerektiğini vurguluyor. Çünkü bebeğinizin duygusal açıdan hazır olması gerektiğini savunuyor.
Dr. Ferber metodunda temel esas, bebeğinizin kendi kendine uyumasını sağlamaktır. Bunu yapmak adına, bebeğinizin saatlerce ağlamasına izin verin ya da ağlarken kapıyı çekip çıkın gibi bir yöntem önermez.
Dr. Ferber metodunda önemli nokta, dayanıklı ve istikrarlı olmaktır. Bebeğinizi odada tek başına bıraktığınızda, size sesini duyurmak için ağlayacaktır. Her ağladığında anne ve babasının yanına geleceğini bilen bebek, size sesini duyurana kadar ağlamaya devam edecektir. Evet, bebeğiniz ağlarken yanına gidememek bir anne olarak çok zor. Ancak, kendi kendine uyumaya alıştıktan sonra, ağlama dakikaları da önemli ölçüde azalacaktır. Bebekler konuşamadığından kendilerini ağlayarak ifade eder; ancak o ifadenin altında çok şey yatar. Dr. Ferber’e göre bebeğinizin yanına gitmeden önce ilk gece 5, ikinci gece 10 ve üçüncü gece 15 dakika ağlamasına izin verin. Her ağladığında yanına koşulmasına alışkın olan bebek, ağlamasına rağmen yanına gidilmediğinde durumu kabullenecek ve uykuya fazla direnemeyecektir.
Kısa süreli bir üzüntünün ardından, düzenli ve huzurlu bir uyku yaşanacağını savunan Dr. Ferber, bu yöntem ile çocuğunuzun daha sağlıklı ve mutlu bir bebek olacağının altını çiziyor.

2 yorum:

  1. Allah yardımcınız olsun..kendimden örnek vereyim,2 çocuk annesiyim ben,ilk çocuğum 3 4 yaşına kadar ne uyku bildi ne ağlamadan durmak.4 den sonra düzxene girdi,,kızım ilk doğduğunda gündüz kısmen uyuyrdu gece komple ayaktaydı,sonra yavaş yava buda değişti,gece 2 lere 4lere kadar oturur oldum uyumuyo oyun istiyordu ki gündüz uykusu çok uzunda olmazdı,şuan kızım 27 aylık ve gündüz uykusu yok gibi,çok yorulursa akşam üstü 1 2 saat uyuyor sonra 23 de yada 24 de zorla uyuyo yani tam olarak düzene girmedi ama ilk zzamanlara göre çok çok iyi uykusu,ki size tavsiyem şu ;öncelikle sık sık banyo yaptırın,akşam 6 7 gibi vücudunu yoracaktır,yorun onu daha iyi uyuyacaktır nacizane...Ayrıca biraz daha düzene girmesi için kızınızın zamana ihtiyacı var biliyorsunuz ..emin olun düzelecek sabırlı olmak gerek,ben aşırı sabırsız olduğum halde üstesinden gelebildim,güçlü olun atlatacaksınız aynı şeyleri bende yaşadım çok iyi anlıyorum sizi..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bu cok kıymetlı yorumunuz ıcın cok tesekkur ederım.her anne gıbı bende atlatacagım bugunlerı.yaşamayanda cok azdır herhalde .her guzellıgın bır zorlugu olur emınım bızde sızın gıbı bır duzene gırecegız ınsallah..aynı seylerı yasayan sızlerın yorumları benım ıcın cok onemlı tesekkur ederım tekrardan

    YanıtlaSil