Bu Blogda Ara

23 Ağustos 2012 Perşembe

Zeytinli ekmek yapalım..

Ben ekmek makinamı aldığımdan beri nerdeyse tüm ekmeklerimi kendim yapıyorum diyebilirim.Hem içinde ne olduğunu bilmek hemde ne şartlarda yoğrulup piştiğini bilmek içimi rahatlatıyor.Aileme keşke her zaman doğal yedirebilsem herşeyi.Hormonsuz katkı maddesiz gdo suz ürünlerle besleyebilsem.

Taza pişen ekmeğin kokusuda yanında cabası oluyor aslında.İnsanın bir iştahı kabarıyor sormayın gitsin.Ekmek kokuları...
Bak ekmek kokuları dedim aklıma küçüklüğüm geldi şimdi.Küçük illlerde ilçelerde büyümenin avantajları işte.Köye gittiğimizde kocaman köy ekmeği yaparlardı bizde o güzelim ekmekleri yeme şerefine nail olurduk ma aile..Nasıl bir kokusu vardı üzerinde buharı ile neffis.O tadı yakalamak ne mümkün?Bir elimde koca tereyağı ile yağlanmış ekmek dilimi(ekmek dilimi dediğiniz tepsi kadar bişi bu arada) bir elinde bahçeden kopardığınız domatesiniz.Var mı ötesi??Böyle bir tat inanın yok ve şuan o tat dilimin ucunda şapurtularımı bile duyabilirsiniz o derece ağzım sulandı..Bizim çocuklarımız şimdi fırınlardan çıkan taze ekmeğin bile kokusunu alamayarak büyüyorlar.Ne acı.

Yapaylığa ve günümüze gelirsek konu çok fazla uzar gider sanırım benim açımdan

Neyse asıl konumuz zeytinli ekmek..Ben zeytinli ekmekleri ya haftasonu yapıyorum eşim çok sevdiği için yada özel misafirlerim kahvaltıya geldiğinde..Normalde tam buğday unlu ekmek yada tahıllı ekmek yapıyorum besleyici olsun diye .Kızımın da eline verince kemiriyor neticede.Sanırım epey lezzetli ki Balım sever ekmeklerimi..

Gelelim tarife ben direk kopyalıyorum kaynak vererek.Denemenizi ısrarla tavsiye ediyorum .Ekmek öyle çok kabarıyor ki makinadan taşacak şiimdi diye düşünmeniz çok normal.Size düşen tereyağını sürüp yada zeytinyağına banıp yemek sadece bu güzel lezzeti.


1 cup su
Yarım cup süt
2 küçük kaşık ölçek tuz
2 büyük kaşık ölçek şeker
2 büyük kaşık ölçek sıvıyağ (zeytinyağ)
4 cup ölçek un
1,5 küçük kaşık ölçek instant maya
1 kap dilimlenmiş siyah zeytin
 Ölçüler Sinbo ekmek makinesinin bardak ve kaşık ölçüleridir. (1 bardak = 1 cup = 230 ml, 1 tatlı kaşığı = 1 teaspoon = 5 ml, 1 yemek kaşığı = 1 tablespoon = 15 ml)
  • Makinanın ekmek pişirme haznesine makinanın kendi kap ve kaşık ölçülerini kullanarak su, süt, şeker, tuz ve yağı koyun.
  • Sıvı karışımın üzerine unu bir kaşıkla serperek sıvıları örtecek şekilde ilave edin. Unun orta kısmına küçük bir çukur açıp içine mayayı koyun. Makinayı temel ekmek programı, 900g, orta kabuk rengini seçerek çalıştırın.
    • İlk sinyal sesinde yıkanmış, kurulanmış zeytinleri ilave edin.
    • Pişme sinyalinden 5 dakika sonra, bir fırın eldiveni kullanarak hazneyi makineden çıkarın. Ekmeği hazneden çıkarıp bir ızgara üzerine alın. Ekmeğinizi soğuduktan sonra kesin.
    Afiyet olsun.

    Buda benim ekmeğim..Lezzetli ama değilmi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder