Bu Blogda Ara

22 Eylül 2012 Cumartesi

Ev yoğurdu yapımı..En doğalından

Besleyicilik yönünden zengin olan yogurt bebeklerin bas yiyeceği malum. Dort aylıktan itibaren verilebiliyor ve sutun iki kati fazla kalsiyum içeriyor. Yani iki kat sut icmiş oluyor. Misal bir cay bardagi yogurt yiyen bir bebek iki cay bardagi süte es deger (yada mamaya)bu yüzden iki cay bardagi sut icmiş sayılıyor.

Şimdiki hazır yoğurtlarda neler var bilemiyoruz icinde neler olduğu nasil üretildiği üzerindeki kaymağın gercek olup olmadıgı hangi katkı maddelerinden ne kadar eklendiğini bilmiyoruz. O zaman ne yapıyoruz kendi yoğurdumuzu kendimiz yapıyoruz ki bebeğimize ne verdigimizi bilelim.

Genelde bebekler ilk günler yoğurdu sevmeseler de daha sonra severek tüketmeye başlıyorlar.Özellikle bizim evde fazla fazla tüketiliyor.ben artık yoğurdu iki kilo sütten mayalıyorum.yeniyor.Kendimizde dışardan hazır yoğurt almıyoruz bir bilemedin ikinci günde tüketmiş oluyoruz.Yoğurt seven bir aileyiz hemen hemen kahvaltı hariç tüm öğünlerde yemeye çalısıyoruz.Kaldı ki ben süt çok sevmem içemem ama yoğurdu severim.Kalsiyum ihtiyacımı da bu şekilde karşılamış oluyorum.

Gelelim yoğurt yapımına
Aslında abartacak büyütülecek birşey yokmuş yoğurt yapımında.Herkes yapabilir bence .Tadı ekşi olsun istemiyorsanız fazla tutmayacaksınız ve ekşi yoğurt ile mayalamayacaksınız.Ben dediğim gibi iki kilo sütü alıyorum (günlük süt)tencereye koyup ısıtmaya başlıyorum.Isıtma işlemi önemli parmağımı yakacak ama ben içinde tutabileceğim kıvamda olacak yani ne kaynayacak nede ılık olacak.Bu işlem sırasında başında bekliyorum çünkü anında ısınabiliyor bu yüzden tekrar soğumasını beklemem lazım ki buda benim gibi unutkan bir anne için çok zor..

daha sonra sütü alıp mayalayacağım kaba alıyorum.Genellikle cam kavanoz yada kaba mayalayın deniyor ben denedim ancak bir fark göremediğim için tupperwarelere mayalıyorum hem tam iki litrelik..

bu işin kuralı şu.bir litre süt için bir yemek kaşığı dolusu mayalık yoğurt olacak ne eksik ne fazla.ben iki dolu yemek kaşığı koydum sütüm iki litre olduğu için.İlk yoğurt yapışımda evde mayalayan bir komşum olmadığı için tikveşli yoğurdu maya olarak kullanmıştım.Artık evde ayırıyorum mayalık yoğurdumu herhalde bu zamana kadar katkı maddesi kalmamıştır.

Sonra sıcak sütümden kaseme alıp mayalık yoğurdumu iyice yediriyorum.karıştırıp tıpkı çorba terbiyeler gibi sütüme ekleyip bir iki karıştırıp (yavaşça)kapağını kapatıp sarıp sarmalıyorum.Sarmalama işim benim epey uzun yün yelekler yorganların içinde yatıyor benim yoğurdum.Dil alışkanlığı mı desem anneden duyulmuş alışkanlık mı besmelesiz mayalamam hiç yoğurdumu."Allahım evladımın rızkını ver mayaladığım yoğurt tutsun senin adınla" der bu şekilde dualarla kapanır bizim yoğurt:)sonuç şimdiye kadar hiç hüsran olmadı.

Eskiden Balım katı yoğurt yiyemiyordu o yüzden sadece üç saat tutuyordum.şimdi altı yedi saat mayalayıp derhal dolaba koyuyorum.Ve benim düşüncemle mayalanma işlemi devam ediyor dolapta çünkü yoğurt  kendini topluyor katılaşıyor.

akşam üzeri altıda mayalar oniki bir gibi yoğurdumu dolaba koyarım ertesi gün ne zaman istersem tüketmeye hazır yoğurdum..

dolaba girmemiş mayalanmış sıcakkk yoğurt



Buda ertesi gün dolaptan çıkan yoğurt.Tabiki suyu da var onlar kabımda ..içiyorum onları ben..

Bunları bunları yaptım ben ama olmuyor diyorsanız hala yinede ilk evvela deneyin ısrarla derim parmağınızda iş illa ki işi öğrenecek:)sulu olursa biraz daha ısıtın.tutmaz ise eminim ısısı çok düşük.yok ben beceremiyorum dersenizde alın bir yoğurt yapma makinası taş gibi yoğurtlarınız olsun.Ben bunu almıştım bir iki yaptım memnun kaldım ama sonradan bana bu yöntem daha kolay geldi açıkçası..Yeterki bebeklerimiz doğal olanı yesin yapımı makinadada olur bu eski yöntemle de..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder